Sabtu, 10 Oktober 2009

LATIHAN TAHUNAN 1998

Aku masih ingat semasa mengikuti latihan tahunan ni negara kita sedang menganjurkan SUKAN KOMANWEL 98 buat julung kalinya. Ketika upacara perasmian aku sedang menjalani latihan medan di kawasan kelapa sawit di Pedas, Negeri Sembilan. Latihan pada masa itu melibatkan 3 fasa peperangan iaitu mara, serangan dan pertahanan. Mujur fasa pengunduran tidak ada. Ketika latihan medan aku berpangkat lans kopral tapi terpaksa berperanan sebagai sarjan dalam platun 1. Sebagai platun sarjan banyak tugas yang terpaksa aku lakukan. Daripada senjata , peluru, rangsum tempur, kebajikan anggota, tugas2 di medan dan banyak lagi terpaksa aku lakukan. Naik sakit kepala aku dan 2 orang lagi rakan yang senasib denganku. Pada.......sambung esoklah aku ada hal ni.....hehehe